Značku Regionální potravina má v Libereckém kraji devět výrobků

Značku regionální potravina může nově používat dalších devět výrobků z Libereckého kraje. Soutěž se uskutečnila už pojedenácté. Porota posuzovala 81 výrobků od 24 farmářů a potravinářských firem v kraji. V tiskové zprávě to uvedla mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) Lenka Rezková.

Soutěž Regionální potravina vyhlašují každoročně ve všech krajích České republiky. Kromě Libereckého kraje už mají letos své vítěze ve Zlínském, Moravskoslezském a Královéhradeckém kraji a ve středních Čechách.
Zájem o soutěž byl letos nižší než před rokem, kdy 34 výrobců přihlásilo rekordních 103 produktů. Důvodem mohl být koronavirus, kvůli němuž některé firmy výrobu omezily nebo zcela zastavily. Prodlužoval se proto i termín pro podání přihlášek. „Sice se nám přihlásilo méně výrobců, ale za to spoustu z nich bylo nových. To dokládá i fakt, že šest z devíti kategorií obsadili noví výrobci. Těší nás hlavně to, že i přes situaci, která všude panovala, se soutěž Regionální potravina uskutečnila,“ řekla regionální koordinátorka projektu Vladimíra Pachlová.
Porota v Libereckém kraji navrhla ocenění pro krůtí klobásu firmy Prominent, v kategorii tepelně neopracovaných masných výrobků ji ponese i „Prase na citronech“ od Marka Pirocha. Regionální potravinou bude nově kozí sýr s česnekem z Farmy pod Ještědem, rakytníkový jogurt z farmy Volavec, borůvkovo-tvarohový dort z Ralska od Ivany Jablonovské, Prezidentský speciál 12° z Pivovaru Volt, Český česnek z Podkrkonoší Jana Hradeckého, Pasta v přepuštěném másle z medvědího česneku od Martiny Papežíkové a také Učňovská houska ze Střední školy hospodářské a lesnické ve Frýdlantu.
Značku Regionální potravina mohou získat malí a střední výrobci zemědělských a potravinářských výrobků do 250 zaměstnanců. Projekt má podpořit a propagovat výrobce i region původu potravin. Pro spotřebitele má být značka zárukou, že v daných produktech je nejméně 70 procent místních surovin. Hlavní surovina musí být stoprocentně tuzemského původu. „Základním předpokladem je samozřejmě vynikající kvalita,“ zdůraznila Rezková. Oceněný výrobek může značku užívat na obalu po dobu čtyř let.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *