Tropické teploty podle řetězců zvýšily nákupy piva či ovoce

Tropické teploty, které momentálně v České republice panují, podle potravinářských řetězců přiměly zákazníky k větším nákupům nealkoholických nápojů, balené vody či piva. Prodeje vzrostly také u melounů a dalšího zejména sezonního ovoce, které lidé kupují nejen kvůli osvěžení, ale i k přípravě tzv. smoothies (ovocných nápojů). Vyplývá to z ankety mezi potravinářskými sítěmi.

Obchody Albert evidují v souvislosti s první letošní vlnou opravdových letních teplot u nealkoholických nápojů a balených vod vyšší zájem o desítky procent. „U piv se pak jedná o méně stupňová, tedy výčepní piva, nicméně zaznamenáváme nárůst celé kategorie piv včetně ležáků a pivních speciálů,“ řekl ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček.

Prodejny Penny sledují momentálně největší nárůsty prodejů u ovoce. Lidé podle mluvčího společnosti Tomáše Kubíka kupují především to sezonní, jako jsou jahody, zájem je podle něj také o melouny. Vyšší poptávka je v Penny také po balených vodách, sycených limonádách či nealkoholickém pivu.

„Tesco hlásí u nápojů vyšší prodeje o více než 20 procent v porovnání s loňským rokem, oproti běžnému období se jedná o nárůst až o 100 procent,“ uvedl mluvčí společnosti Václav Koukolíček. V hypermarketech Globus podle jejich mluvčí Anety Turnovské první vlna tropických teplot zvedla prodej melounů, piv, balených vod a limonád o 50 procent.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *