Státní zemědělský intervenční fond získal v soutěži Effie třetí místo za svou kampaň Edukační projekt Pospolu u stolu. Kampaň značek kvality se tentokrát zaměřila na dětské strávníky a připravila pro ně originální výukový materiál, který má školáky pobavit a přesvědčit, že konzumace kvalitních potravin je pro ně správnou volbou. Informuje o tom tisková zpráva fondu.
Ceny Effie se udělují za efektivitu kampaní. Už v roce 2017 získal SZIF dvě stříbrné trofeje za kampaň Jak Češi začali kupovat kvalitní potraviny. Letos k nim přibyla bronzová v kategorii kampaně veřejné správy za Edukační projekt Pospolu u stolu.
Tato kampaň měla dva cíle: Najít způsob a formu, jak problematiku kvalitní a zdravé výživy komunikovat k dětem, a dále navázat spolupráci se školami. Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) se dlouhodobě a cíleně snaží podporovat zájem o kvalitní potraviny. Výsledky průzkumů potvrzují, že se mu to daří jak u výrobců, tak prodejců i samotných spotřebitelů. Proč dávat přednost kvalitním potravinám? Protože mají zásadní vliv na naše zdraví. Dosavadní projekty SZIF se zaměřovaly zejména na dospělé, nyní cílíme na nejmladší strávníky. Nárůst obezity u dětí je totiž alarmující. Zároveň není snadné se orientovat v informacích, které nás obklopují ze všech stran. Děti potřebují vzory, aby přejímaly správné stravovací návyky. Vedle rodiny je ovlivňuje také škola: Učitelé a spolužáci. Čím dříve se povede děti přesvědčit, aby začaly přemýšlet o tom, co jedí, tím lépe. Před dvěma lety SZIF představil sadu originálních výukových materiálů pro školáky pod souhrnným názvem Pospolu u stolu. Tento název evokuje nejen samotné stravování, ale také čas společně strávený s rodinou, což je hodnota, která se v dnešní době začíná vytrácet.*