Společnost ze Starého Plzence prodá miliony lahví sektu ročně

Před 50 lety byla na trh poprvé uvedena značka Bohemia Sekt, která je nejvyhledávanější značkou sektů v ČR. Stejnojmenná firma sídlící ve Starém Plzenci u Plzně loni prodala v kategorii sektů a šumivých nápojů 17,8 milionu lahví, z toho samotné značky Bohemia Sekt bylo 11,9 milionu lahví, řekl marketingový ředitel firmy Martin Fousek. Společnost Bohemia Sekt má v této kategorii zhruba sedmdesátiprocentní podíl na maloobchodním trhu ČR.

Vlajkovou lodí je Bohemia Sekt demi sec, které se ročně prodá přes sedm milionů lahví. „Bohemia Sekt demi sec je taková ikona trhu šumivých vín, každá druhá lahev sektu vypitá v ČR je právě tato značka,“ řekl Fousek. Pod značkou Bohemia Sekt dnes firma nabízí 17 druhů alkoholických i nealkoholických sektů – druhotně kvašených takzvanou charmatovou metodou v nerezovém tanku nebo v prestižní řadě sektů kvašených přímo v lahvích. I když konzumenti jsou podle Fouska poměrně konzervativní, stále více zákazníků vyhledává různé speciality – suché sekty, růžové sekty, jednoodrůdové a další. Poslední novinkou, kterou společnost uvedla na trh na jaře, je Bohemia Sekt Ice, který se podává na ledu, případně se snítkou máty. Od dubna se ho prodalo 600 000 lahví. „I trh nápojů podléhá módním vlnám a je potřeba uvést novinky podle vkusu konečného spotřebitele. Móda šumivých vín pod názvem ice (led) je v okolních zemích už dlouhou dobu. S příchodem letní sezony jsou spotřebitelé nastavení na tuto vlnu a akceptují novinky,“ řekl Fousek. Podle něj se koronavirová pandemie projevila výrazným poklesem prodeje výrobků firmy v restauracích, které byly zavřené. „Na druhou stranu nárůsty v maloobchodním segmentu z našeho pohledu společnosti Bohemia Sekt vykompenzovaly ztrátu v gastronomii, takže my z pohledu meziročního srovnání jsme malinko v plusu oproti loňsku,“ shrnul Fousek.*

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *