První pivní extraliga předala první cenu Pilsneru Urquell

První pivní extraliga (PPE), občanské sdružení, které se od roku 2010 zabývá odbornými degustacemi a propagací kvality a rozmanitosti na českém pivním trhu, předala první cenu lahvovému ležáku Pilsner Urquell od Plzeňského Prazdroje. Osm degustátorů PPE, kteří zastupují spotřebitele, ochutnávalo anonymně 54 lahvových ležáků českého typu. Je to poprvé, co zvítězil Pilsner Urquell, řekl prezident PPE Ladislav Jakl.

"Jsme spotřebitelský test. Testujeme podle toho, jak nakoupíme v obchodech," řekl Jakl. "Vítězství v PPE znamená dělat celé pivo v průběhu celého roku a také ho všude ve stejné kvalitě dodávat, a mít ještě štěstí, že ve stejné kvalitě ho pak dostane i zákazník," uvedl. Pivo tak musí uspět ve všech základních kolech po celý rok, v semifinále i finále.
"Je to naprosto anonymní degustace, nevíme, co degustujeme. Nakoupíme všechny ležáky, které jsou na trhu v běžné obchodní síti. V každém kole se degustuje 11 vzorků," řekl viceprezident PPE Jan Šuráň, který je také prezidentem Českomoravského svazu minipivovarů a spolumajitel firmy PIVO Praha, která staví pivovary.
Podle něj je hlavní náplní PPE péče o pivní segment jako hlavní součást české pivovarské kultury, kterou je český ležák. "Nikdy nepřijímáme žádné vzorky od pivovarů, jde pouze o náhodné nákupy v supermarketech, tak, jak se chová běžný zákazník. Takže to pivo nutně nese známky i toho, jak se s ním zachází při transportu, skladování a prodeji," dodal Šuráň. Ležáky českého typu mají nejpřísněji vymezené senzorické vlastnosti.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down