Prodej šampaňského loni kvůli pandemii klesl o 18 procent

Objem prodeje šampaňského loni klesl o 18 procent na 245 milionů lahví, neboť pandemie nemoci covid-19 uzavřela místa, kde se konzumuje alkohol. Pokles byl však nižší, než se čekalo, a to díky silnější poptávce koncem roku. Uvedla to francouzská asociace producentů šampaňského CIVC. Tržby producentů se podle předběžných odhadů snížily zhruba o jednu miliardu na čtyři miliardy eur (104,2 miliardy Kč), uvedla agentura Reuters.

Prodeji šampaňského uškodilo uzavření restaurací a barů a zákaz různých oslav a akcí s cílem zastavit šíření covidu-19. Prodej ve Francii se snížil o 20 procent. Vývoz na důležité trhy v Británii a ve Spojených státech klesl také o 20 procent, do Japonska o 28 procent. Jediným světlým bodem byla Austrálie, kam objem vývozu stoupl o 14 procent.
Po prvních koronavirových omezeních CIVC čekala, že objem prodeje za rok 2020 klesne asi o třetinu a hodnota o 1,7 miliardy eur. Ke konci roku se ale poptávka částečně zotavila. Podle analytiků společnosti Nielsen britské supermarkety koncem roku zaznamenaly vysokou poptávku po šampaňském a dalších svátečních specialitách. Prudce vzrostl prodej šampaňského také ve francouzských supermarketech.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *