24.06.2019 | 06:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Prodej balených zmrzlin roste i poptávka po netradičních chutích

Prodej balených zmrzlin ovlivňuje trend zdravého životního stylu a nárůst poptávky po dražších značkách a netradičních příchutích. Přestože nejoblíbenější příchutí je vanilka, Češi rádi zkouší i slaný karamel nebo makadamové ořechy. Vyplývá to z odpovědí prodejců. Od března loňského roku do konce letošního března koupili Češi v maloobchodu 41 milionů litrů zmrzliny. Její spotřeba tak meziročně stoupla o jedenáct procent. Podle agentury Nielsen, která údaje bez započítávání prodejů v Makru zveřejnila, také tržby meziročně vzrostly o 711 milionů na čtyři miliardy korun.

Cena za litr průměrně stoupla o devět procent na 98 korun. Prodeje ovlivňuje počasí, a to letos podle Nielsenu přálo výrobcům a prodejcům v prvním čtvrtletí, kdy se spotřeba zvýšila meziročně o 14 procent. Více než dvě třetiny patřily nejoblíbenějším jednoporcovým baleným zmrzlinám.

Po prvním čtvrtletí se však počasí zhoršilo. "Ve srovnání s loňským rokem, který však byl prodejně rekordní, jsme za duben a květen prodali zhruba o 25 procent méně zmrzlin," řekla brand manažerka značky Prima Dana Macíková. Firma, která patří spolu s Algidou k předním zmrzlinářským firmám na českém trhu, ročně prodá kolem 11,5 milionu litrů tohoto pokrmu. "Pro letošní rok jsme připravili několik zmrzlin z řady Mrož a Pegas, které se vymykají dosavadnímu sortimentu. Velký úspěch si získaly zmrzliny Mrož Až na dřeň!, Mrož Třešně, ale také mléčná zmrzlina Pegas In Joy, anebo Pegas Premium Salted Caramel," dodala.

Právě příchuť slaného karamelu, ale i makadamových ořechů nebo arašídového másla je mezi Čechy čím dál oblíbenější, potvrzuje ředitel komunikace řetězce Albert ČR Jiří Mareček. Poptávka roste i po prémiovém segmentu. "Třetím výrazným trendem je zdravý životní styl. Zmrzliny si mohou zákazníci koupit ve variantě se zvýšeným obsahem proteinů, který nabízí například zmrzliny a nanuky na tvarohové bázi. V sortimentu máme i veganské zmrzliny vyrobené například z mandlového mléka," uvedl Mareček.

Češi si sice připlácí za prémiovější produkty, nedají ale dopustit na klasické příchutě. V nich dominuje u jednoporcových i domácích balení vanilka, u jednoporcových pak následuje smetanová a čokoládová příchuť. Vzrůstá ale také podíl jahodové zmrzliny. U rodinných balení patří k oblíbeným i čokoláda a vlašský oříšek.*

Napsat komentář

Napsat komentář

Komentáře k článku

  1. Já jsem pro nás každé léto kupovala několik balení zmrzlin. My s manželem i děti ji jíme ve velkém 🙂 . K létu zmrzlina prostě patří 🙂 . Letos jsem ale nekoupila ani jednu, protože jsme přišli na něco lepšího 🙂 . Koupili jsme stroj na výrobu ledové tříště z Cesk https://www.cesk.cz/vyrobniky-ledove-triste/ a ta je mnohem lepší než všechny zmrzliny dohromady 🙂 .

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down