Podle lihovarníků je regulace reklamy populistická, problémové neosloví

Unie výrobců a dovozců lihovin ČR odmítá návrh ministerstva zdravotnictví, aby reklama na alkohol nezobrazovala živé bytosti. Podle unie jde o populistický krok, který problémové skupiny pijáků neosloví. Uvedl to výkonný ředitel unie Vladimír Darebník.

Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch uvedl, že resort regulaci reklamy na alkohol připravuje a chce ji omezit také časově. „Reklama by neměla vzbuzovat dojem, že alkohol je ‚dobrý kamarád‘, což se stále ještě děje,“ uvedl v úterý ministr Vojtěch. Zvažuje také podání podnětů k orgánům, které reklamu regulují.
„Domníváme se, že jde o populistický a zcela nepromyšlený krok,“ uvedl Darebník. Podle něj by šlo o zásah do svobody podnikání. Časové omezení reklamy pak podle něj nemá žádný smysl. „Pokud se podíváme na spotřebu alkoholu u mladých lidí a mladistvých, kvůli kterým je toto opatření navrhováno, ta se v poslední době rapidně snižuje. A ať už v souvislosti s preventivními akcemi organizovanými různými neziskovými organizacemi a podporovanými i výrobci lihovin nebo v souvislosti se změnou společenského klimatu a přechodem mladistvých na jiné formy zábavy,“ sdělil ředitel.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *