Pivovary spustily kampaň za záchranu hospod. Lidé si mohou na stránkách Zachranhospodu.cz kupovat poukazy, které uplatní, až se restaurace znovu otevřou, napsal dnes server lidovky.cz. Situace je kritická, uvedl v tiskové zprávě Český svaz pivovarů a sladoven. Podle odhadů Asociace hotelů a restaurací klesnou celkové roční tržby restaurací o 40 procent, pokud se vrátí k běžnému provozu v červnu. Podle výkonné ředitelky svazu Martiny Ferencové nyní o 40 procent klesly tuzemské tržby také pivovarům.
"Česká hospoda je součástí naší kultury a také tradičně důležitým centrem společenského života. Byla by velká škoda, pokud by hospody a restaurace musely definitivně končit. Věříme, že se do iniciativy zapojí další pivovary, výrobci nápojů i široká veřejnost," uvedl předseda svazu František Šámal. Do iniciativy se zapojily největší pivovary a skupiny Plzeňský Prazdroj, Staropramen, Budějovický Budvar, Primátor, Starobrno nebo Svijany, partnery jsou stravenkový Edenred, Kofola, Makro a Becherovka.
"Prodej čepovaného piva se prakticky zastavil. Pivovarům tak klesly tuzemské prodeje v průměru o zhruba 40 procent, a to zejména kvůli uzavřeným restauracím a hospodám. Další ztráty jsou způsobeny také vlivem nižšího exportu," řekla Ferencová.
Všechny pivovary podle ní řeší, co s vyrobeným sudovým pivem, případně co s pivem, které se už začalo vyrábět a kvůli zavřeným restaurací ho není kde prodávat. "Celkově se jedná o celou čtvrtletní produkci čepovaného piva pro český trh. Bude záležet na délce opatření proti šíření koronaviru," dodala.*