Pivovary zahájily kampaň za záchranu hospod

Pivovary spustily kampaň za záchranu hospod. Lidé si mohou na stránkách Zachranhospodu.cz kupovat poukazy, které uplatní, až se restaurace znovu otevřou, napsal dnes server lidovky.cz. Situace je kritická, uvedl v tiskové zprávě Český svaz pivovarů a sladoven. Podle odhadů Asociace hotelů a restaurací klesnou celkové roční tržby restaurací o 40 procent, pokud se vrátí k běžnému provozu v červnu. Podle výkonné ředitelky svazu Martiny Ferencové nyní o 40 procent klesly tuzemské tržby také pivovarům.

"Česká hospoda je součástí naší kultury a také tradičně důležitým centrem společenského života. Byla by velká škoda, pokud by hospody a restaurace musely definitivně končit. Věříme, že se do iniciativy zapojí další pivovary, výrobci nápojů i široká veřejnost," uvedl předseda svazu František Šámal. Do iniciativy se zapojily největší pivovary a skupiny Plzeňský Prazdroj, Staropramen, Budějovický Budvar, Primátor, Starobrno nebo Svijany, partnery jsou stravenkový Edenred, Kofola, Makro a Becherovka.
"Prodej čepovaného piva se prakticky zastavil. Pivovarům tak klesly tuzemské prodeje v průměru o zhruba 40 procent, a to zejména kvůli uzavřeným restauracím a hospodám. Další ztráty jsou způsobeny také vlivem nižšího exportu," řekla Ferencová.
Všechny pivovary podle ní řeší, co s vyrobeným sudovým pivem, případně co s pivem, které se už začalo vyrábět a kvůli zavřeným restaurací ho není kde prodávat. "Celkově se jedná o celou čtvrtletní produkci čepovaného piva pro český trh. Bude záležet na délce opatření proti šíření koronaviru," dodala.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down