Obchody na Slovensku zvýšily nabídku slovenských potravin

Na pultech obchodních řetězců na Slovensku letos druhým rokem po sobě stoupl podíl potravin slovenské produkce, ve srovnání s okolními zeměmi ale zastoupení potravin vlastní výroby zůstává nízké. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu, jehož výsledky zveřejnila Potravinářská komora Slovenska (PKS). Slovensko dlouhodobě dováží potraviny a zemědělské produkty také z Česka.

Podle nejnovějšího průzkumu, který zadala PKS, zastoupení slovenských potravin na pultech prodejen v pětimilionové zemi pod Tatrami vzrostlo na 38,6 procenta z 37,7 procenta loni. Ještě v roce 2011 přitom činilo 50 procent a následně kleslo až 37,2 procenta v roce 2017.
„Jsem rád, že po šesti letech, když jsme sledovali snižování podílu zastoupení slovenských výrobků v obchodech, zaznamenáváme již druhý rok po sobě mírný nárůst. Musíme ovšem zůstat při zemi, protože celkový podíl zejména ve srovnání s okolními zeměmi nadále zůstává nízký. Potenciál nevyužíváme,“ uvedl šéf PKS Daniel Poturnay.
Slovenská ministryně zemědělství Gabriela Matečná v reakci na zveřejněná čísla uvedla, že ke změně trendu došlo i v souvislosti s opatřeními na ochranu dodavatelů zboží či dotacemi pro podnikatele. Podle ní se také slovenští spotřebitelé při výběru zboží již nerozhodují jen na základě ceny.
Z jednotlivých kategorií výrobků má nejnižší zastoupení v prodejnách slovenská produkce cukrovinek, olejů a konzervovaných produktů. Z řetězců dlouhodobě nejmenší podíl slovenských potravin nabízí na Slovensku obchodní síť Lidl.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *