Obchodům rostou před Velikonocemi tržby

Před Velikonocemi lidé ve zvýšené míře kupují alkohol, vejce, maso či sladkosti a na pulty se dostává i zboží, které jinak obchodní řetězce nenabízejí, například kopřivy do velikonoční nádivky. Vyplývá to z ankety mezi obchodními řetězci. Například v Globusu podle mluvčí Rity Gabrielové rostou proti běžnému týdnu před Velikonocemi tržby o pětinu, na Zelený čtvrtek až o polovinu proti běžným dnům. V pondělí budou mít velké obchody zavřeno, čehož využívají internetoví prodejci potravin, jako je Rohlík.cz nebo Košík.cz.

Podle Makra je o velikonoční pečivo velký zájem, lidé se stále více kloní ke zdravé výživě a například kupují výrobky ze špaldové mouky. „V naší nabídce nechybí ani tradiční mazanec s mandlemi a rozinkami a beránek s vlašskými ořechy,“ dodala mluvčí Lidlu Zuzana Holá. Mazanec může stát zákazníky kolem 50 korun, v Makru je tradičně levnější, 400gramové pečivo s rozinkami se tam dá pořídit za necelých 29 Kč. Na Velikonoce se připravili také pekaři v Globusu. „V našich 15 pekárnách letos pekaři napečou 150 000 jidášů a ručně vykulí 130 000 mazanců,“ doplnila Gabrielová. Globus pak letos prodává také mazance s obilninovou záparou.
Kromě alkoholu pro koledníky si lidé nakupují také jehněčí nebo vinné klobásy. „V akční nabídce zákazníci najdou i vinnou klobásu dle receptury z roku 1955 s Veltlínským vínem z Vinařství Bzenec,“ upozornila za Kaufland Denisa Vítková. Zájem je i o přírodní barviva na kraslice, většinou se však v prodejích příliš nepozná, protože na barvení je potřeba malé množství cibule nebo jiné zeleniny, dodal mluvčí obchodů Tesco Václav Koukolíček. Kromě toho rostou prodeje věcí nutných do nádivky. „Před Velikonocemi zákazníci velmi poptávají také čerstvé bylinky, především petrželku a pažitku, které se hodí do tradiční nádivky. Prodeje čerstvých bylinek stoupají před Velikonocemi o více než polovinu,“ uvedl za řetězec Albert Jiří Mareček.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *