Prodejci v souvislosti s pandemií koronaviru a omezením pohybu nepředpokládají zásadní výkyvy ve velikonočních prodejích. Na svátky jara mají připravenou stejně širokou nabídku jako jiné roky. Nechybějí tradiční mazance, jidáše, beránci, jehněčí či králičí maso, nebo bílá vejce. Některé řetězce už avizovaly, že budou mít na Velikonoční pondělí 5. dubna zavřeno. Vyplývá to z ankety mezi zástupci potravinářských sítí.
Pandemie a související opatření poznamenaly podle mluvčí společnosti Kaufland už loňské Velikonoce, přesto v prodejích řetězec nezaznamenal proti předchozím letům výrazné změny. "Zákazníkům nabídneme tradiční velikonoční sortiment pečiva od různých dodavatelů jako mazance, jidáše a beránky. Poslední jmenované prodáváme také v bezlepkové variantě," řekla. Žádané jsou podle ní i různé druhy uzených mas z vlastního masozávodu.
S jistotou podle mluvčí hypermarketů Globus Lutfii Volfové nyní nelze předpovědět, jaký bude před Velikonocemi zájem o potraviny a nápoje. Nabídku ale budou mít stejnou jako každý rok. O Velikonocích podle Volfové roste proti ročnímu průměru zájem o čerstvé bylinky o 30 procent. Globus jich prodává 18 druhů, včetně medvědího česneku a řezané kopřivy, doplnila.
"Obchody Albert nabídnou například velikonoční cukrovinky, které zákazníci běžně v nabídce nenajdou, nebo sortiment řezaných a hrnkových květin. Zákazníci si už také začínají pořizovat květiny na zahradu," uvedla Marcela Vichnarová z externí komunikace obchodů Albert. Řetězec podle ní letos rozšířil nabídku velikonočních cukrovinek o výrobky v nadstandardní a bio kvalitě.
Na Velikonoce je připraven také Penny Market. Tyto svátky podle mluvčího společnosti Tomáše Kubíka patří mezi nejdůležitější v roce. Předpokládá proto, že si je bude chtít většina zákazníků užít, i když je letos asi budou trávit spíše v rodinném kruhu, řekl.
Velikonoce letos připadají na začátek dubna.*