Někteří výrobci chtějí nápoje znovu prodávat i ve vratných skleněných lahvích

Společnost Kofola chce své nápoje znovu prodávat i ve vratných skleněných lahvích, a nabídnout tak alternativu k plastovým lahvím a plechovkám. V projektu Cirkulka připravuje na lahve i speciální modulární přepravku. Nové lahve plánuje uvést na trh příští rok na jaře. Uvedl to mluvčí Kofoly Pavel Barvík. Už předtím, od konce letošního září, začne zálohované skleněné lahve v řetězci Lidl nabízet konkurenční Mattoni.

„Ctíme princip RRR, čili Reduce, Reuse, Recycle (česky omez, znovu použij, zrecykluj), který tvoří základní princip při ekologickém nakládání s odpady. Poté, co jsme uvedli na trh lahve ze stoprocentně recyklovaného plastu (rPET), jsme se nyní rozhodli přijít s konceptem snadno odnositelných vratných lahví na nealko,“ uvedl generální ředitel Skupiny Kofola Jannis Samaras.

Generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Daniel Buryš uvedl, že firma na projektu pracuje více než dva roky a v nejbližších týdnech ho představí obchodním řetězcům, tak aby mohly připravit svou logistiku. V modulární přepravce bude šest litrových lahví. Zákazníci si do ní budou moci vložit nápoje značek Kofola, Vinea nebo Rajec.

Mattoni plánuje prodávat v lahvích s pětikorunovou zálohou vodu o objemu jeden litr. Na ně bude nabízet dělitelnou přepravku na šest nebo 12 lahví, záloha na polovinu přepravky bude 50 Kč, na celou 100 Kč. Podle firmy obal splňuje principy cirkulární ekonomiky, firma je zastáncem také zálohovaných plastů.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *