Nápojářské skupině vloni klesly tržby

Nápojářské skupině Kofola loni klesly tržby meziročně o 3,7 procenta na 6,17 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) se jí podle předběžných hospodářských výsledků snížil o osm procent na 1,03 miliardy korun. Při značném omezení trhu v posledních měsících roku způsobeném koronavirovou pandemií skupina uzavřela rok 2020 mírně nad očekáváním. Kofola to oznámila v tiskové zprávě.

„Ještě před koncem roku jsme odhadovali výsledek ukazatele EBITDA v rozmezí 950 milionů až jedné miliardy korun. To, že jsme rok uzavřeli lépe, je výsledkem využití krátkého rozvolnění na začátku prosince, dobré kondice pracovního kapitálu a naší velké nákladové disciplíny na konci roku,“ uvedl generální ředitel Skupiny Kofola Jannis Samaras. Za relativně nízkým poklesem tržeb je podle Kofoly i úspěšná akvizice minerálních vod Ondrášovka a Korunní, které přispěly k růstu podílu na retailovém trhu. „Pandemie koronaviru nám způsobila ztrátu na úrovni EBITDA přibližně 280 milionů korun, kterou se nám podařilo významně kompenzovat dobrým výsledkem v letních měsících a také výsledkem z Ondrášovky a Korunní. Celkem jsme tak ve srovnání s rokem 2019 ztratili na ukazateli EBITDA přibližně 90 milionů korun,“ uvedl Samaras. Ve čtvrtém čtvrtletí Kofole poklesly tržby meziročně o necelých 12 procent. Ukazatel EBITDA byl nižší o 140 milionů korun. Koronavirová omezení se nejvíce dotkla segmentu gastronomie. „Omezení mobility a uzavření nákupních center pak mělo negativní dopad na vývoj tržeb značky UGO. Naopak růst tržeb i v době pandemie zaznamenal tradiční československý výrobce bylinných směsí Leros,“ uvedla firma.*

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *