13.04.2021 | 12:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Minipivovary v ČR začínají se stáčením piva do plechovek

Většina ze zhruba 500 českých minipivovarů už si vyzkoušela stáčení piva do plechovek, které zatím v ČR využívají hlavně větší výrobci piva. Nejmenší producenti také vidí hliník jako atraktivní obal, který by jim pomohl nalákat hlavně mladé zákazníky, zejména v době uzavření hospod vinou pandemie. Výrobní série ale musí být větší, aby se jim to vyplatilo. Minipivovary do toho určitě postupně půjdou. Uvedl to prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň.

"Zařízení na stáčení je drahé, ale některé minipivovary už si ho pořídily. Stáčecí linku má například Permon (v Sokolově), Zichovec (v Lounech) a určitě další," uvedl. Tyto pivovary stáčejí malým výrobcům pivo na zakázku. Další firma má "stáčečku" na nákladním voze, který jezdí na objednávku do minipivovarů. "Stáčení do plechovek je cestou a vyzkoušeli si to už prakticky všichni," řekl Šuráň. Podle něj ho budou určitě stále více využívat, protože hlavně mezi mladými je tento obal populární. Podle Evy Strakové, vrchní sládkové plzeňského minipivovaru Purkmistr, je plech pro pivo nejlepší, protože je tam ve tmě, perfektně uzavřené a nedostane se tam kyslík. "Ale je drahý. Ani ne tak plechovka, ale lákavý potisk," řekla. Podle Strakové může přijít až na 15 až 20 korun. "Je to cesta pro speciální piva a pro firmy, které mají víc peněz," řekl Šuráň. Hliníkové plechovky jsou skladné, lehké a rychle se zchladí. Podle Petra Krýsla, vrchního sládka plzeňského minipivovaru Beer Factory, který vaří v Letinech, je cena profesionální linky na stáčení v ochranné atmosféře k milionu korun. Cena samotného obalu je srovnatelná se skleněnou i PET lahví, tedy mezi třemi až pěti korunami. "Plech je zpestřením pro mladé, kteří jsou na něj zvyklí z energetických nápojů. Ale plechovka nikdy nepředčí skleněnou láhev, kterou preferuje klasický piják," řekl.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down