Malé a střední vinaře se snaží podpořit internetové projekty

Malí a střední vinaři na podporu od státu z programů Covid a Antivirus nedosáhnou, ale víno nemají komu prodávat. Na jejich podporu vzniklo hned několik internetových projektů, do nabídky jejich vína zařazují i internetoví prodejci potravin. Řekl to prezident Svazu vinařů Tibor Nyitray.

Hlavně malá a střední vinařství přitom existenčně závisí na odběru nyní uzavřených restaurací a hotelů i na odbytu na pravidelných a oblíbených vinařských akcích.

„V celém Česku se mělo do konce dubna uskutečnit 350 vinařských akcí. Pro malovinaře je to hlavní místo odbytu. I proto teď podporujeme internetový projekt Tvůj vinař, který by měl pomoci s dostupností vína malých vinařství pro zákazníky z jiného kraje,“ dodal Nyitray.

Provoz vlastního e-shopu se malým vinařstvím většinou nevyplatí, projekt Tvůj vinař jim umožňuje využít e-shopu společného. Fungovat začne v nejbližších dnech a jeho spuštění má provázet reklamní kampaň.  Vznikla také iniciativa nazvaná To si vypijeme, která se snaží přivést milovníky vína k tomu, aby nakupovali vína spíš od vinařů z České republiky než ze zahraničí, a nabízí na ně kontakty.

Na podporu internetového prodeje se ale zaměřují i velké podniky, které mají velkou část odbytu zajištěnou prodejem do obchodních řetězců. „Snížili jsme limit nákupu pro poštovné zdarma a připravujeme populárně naučná videa, jak si víno co nejlépe vychutnat v domácím prostředí,“ uvedla Lenka Štemberová, manažerka přímého prodeje a e-commerce společnosti Bohemia Sekt.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *