Jogurtů se více prodá ochucených, obliba bílých roste

Zákazníci více nakupují ochucené jogurty, jejich podíl na trhu činil za rok končící letošním říjnem 57 procent. Jsou dražší než bílé, protože za ně zákazníci zaplatili 62 procent ze sumy utrácené za jogurty, uvádí společnost Nielsen. Za stejné období před dvěma lety se prodávalo ochucených jogurtů ještě více, 61 procent, v přepočtu na peníze tvořily 66 procent trhu. Obliba bílých jogurtů se tak zvyšuje, což potvrzuje kromě Nielsenu také předseda představenstva Českomoravského svazu mlékárenského Jiří Kopáček.

Na zvyšující se spotřebu bílých jogurtů reagují i výrobci, například zařazováním bio variant bílých jogurtů do své nabídky. Podle Kopáčka roste každoročně podíl výroby bílých jogurtů o jeden až jeden a půl procentního bodu. Důležité podle něj je, že je lidé nemusí jíst jenom samotné, ale využijí je také do majonéz nebo do salátů.
Častěji se pak prodávají také po Novém roce, když se lidé snaží jíst zdravěji. "Lidé si dávají novoroční předsevzetí, snaží se jíst zdravěji či držet různé diety, výrazně více tedy preferují bílé jogurty. Na jaře a v létě naopak posilují ovocné varianty, na podzim se pak dobře prodávají varianty jako čokoláda," uvedl marketingový manažer mlékárny Hollandia Jan Škoda.
Češi spotřebují za rok v průměru 15 kilogramů jogurtů a zakysaných mléčných výrobků. V Evropě přitom činí průměr na osobu a rok asi 19 kilogramů, uvedl dřív Kopáček. Podle údajů svazu se loni v ČR vyrobilo 130 400 litrů jogurtů.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down