Emco loni zvýšilo zisk o 64 procent, rostly i tržby

Společnost vyrábějící müsli Emco loni meziročně zvýšila zisk o 64 procent na 35,6 milionu korun. Tržby firmy se zvýšily zhruba o 24 procent na 1,15 miliardy korun, z toho 426 milionů korun byly tržby v zahraničí. Firma to uvedla ve výroční zprávě a účetní uzávěrce umístěných ve Sbírce listin.

"Portfolio Emco produkce je tvořeno pečeným a sypaným müsli, sušenkami, kašemi, tyčinkami (ořechové, ovesné, proteinové a ovocné), ovesnými vločkami a nově i slanými krekry," uvádí společnost. Na český a slovenský trh loni firma nově uvedla mimo jiné Ovesné super kaše.
"Emcu se daří i za hranicemi ČR. Výrobky firmy Emco si dnes lze koupit ve více než 50 zemích světa. Tento pozitivní vývoj je výsledkem úspěšného navázání spolupráce na již stabilních trzích Afriky (hlavně Maroko) a Asie (Spojené arabské emiráty a Malajsie) a rovněž znovuobjevení trhu v Americe (USA a Kanada). Na evropských trzích patří mezi nejvýznamnější kromě Slovenska i Francie, Itálie, Maďarsko, Polsko a pobaltské státy včetně Dánska či Španělska," dodala společnost.
Společnost založil podnikatel Zdeněk Jahoda v roce 1990. Po založení se firma zabývala vývozem a dovozem potravinářských výrobků. Samotná značka Emco se objevila na trhu v roce 1994.
Jednomu z konkurentů, břeclavskému výrobci potravin Racio, loni klesly výnosy o 17 milionů na 635 milionů korun. Zisk se snížil o tři miliony na 46 milionů korun.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down