Danone posílilo o pětinu tržby, zisk kvůli nákladům klesl

Tržby z prodeje výrobků a služeb výrobce jogurtů Danone loni meziročně stouply o 21 procent na 1,44 miliardy Kč. Zisk klesl o 45 procent na 27 milionů korun. Uvádí to výroční zpráva společnosti umístěná ve Sbírce listin. Firma prodává například značky Activia, Actimel, Oikos, Kostíci nebo Fantasia.

Firma hlavně zvýšila domácí tržby, zahraniční loni dosáhly 566,2 milionu Kč. „V roce 2019 jsme měli oproti roku vyšší tržby, díky kterým jsme realizovali vyšší investice do různých aktivit, to pak v kombinaci s vyššími cenami vstupních surovin způsobilo dosažení nižšího zisku. V roce 2020 očekáváme další růst našich tržeb oproti roku 2019, a to nad úroveň celkového očekávaného růstu maloobchodu v CZ,“ sdělil ředitel společnosti pro Česko, Slovensko a Maďarsko Marián Jánoš.
Koncern Danone je největším výrobcem čerstvých mléčných výrobků na světě a druhým největším výrobcem minerální vody. Od roku 2007, kdy firma koupila společnost Numico, vyrábí i dětskou výživu a speciální výživu pro zdravotní účely. Danone vlastnilo výrobní závod i v České republice, v roce 2014 však svou benešovskou mlékárnu prodalo společnosti Schreiber Czech Republic, která nyní pro Danone vyrábí mléčné výrobky. Loni firma v ČR zaměstnávala 105 lidí, předloni jich bylo o 17 méně.
Konkurenční mateřská společnost mlékáren Kunín a Klatovy, firma Lactalis CZ, se loni dostala do 16,5milionového zisku proti předloňské 33milionové ztrátě. Tržby meziročně vzrostly o 1,7 procenta na 4,14 miliardy korun. Skoro 2,9 miliardy korun utržila v ČR, zbytek v zahraničí. Mateřskou firmou Lactalisu je francouzská B.S.A. International.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *