Chuť Francouzů na biopotraviny stoupá, kupují je i chudší rodiny

Popularita biopotravin ve Francii roste už několik let a tento trend nezastavila ani epidemie covidu-19. Potraviny vypěstované s ohledem na životní prostředí v loňském roce začalo nakupovat o 15 procent více zákazníků, stále častěji je také vyhledávají střední a nižší příjmové skupiny. Vyplývá to z průzkumu Agence Bio, což je francouzská organizace zaměřená na rozvoj a podporu ekologického zemědělství.

Mezi spotřebiteli, kteří se dali na biopotraviny v posledním roce, tvoří 21 procent mladí lidé od 18 do 24 let, další pětina jsou zaměstnanci a lidé z dělnických profesí, což podle spoluautora průzkumu Philippa Henryho svědčí o demokratizaci přístupu k biopotravinám.

V době restrikcí kvůli snaze zastavit šíření koronaviru více Francouzů začalo vařit doma a kladou větší důraz na kvalitu potravin používaných pro přípravu pokrmů, domnívá se Henry. Klesl také podíl nákupů ve velkých obchodních centrech, naopak stoupla obliba regionálních výrobců a farem.

Devět z deseti Francouzů jedlo produkty v biokvalitě alespoň jednou za poslední rok, tři čtvrtiny respondentů alespoň jednou za měsíc. Každý den jí biopotraviny 13 procent dotázaných. Nejčastější motivací pro bio stravování je vlastní zdraví (61 procent), polovina lidí to dělá kvůli životnímu prostředí. Třetí nejčastější argument respondentů jsou etické a sociální důvody a snaha přispět ke spravedlivému odměňování pěstitelů.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *