Choceňská mlékárna loni zvýšila zisk i tržby

Choceňská mlékárna loni vykázala čistý zisk 24 milionů korun, předloni byl 16,9 milionu korun. Dva roky předtím byla firma ve ztrátě. Loňské tržby z prodeje vlastních výrobků a služeb dosáhly 510 milionů korun, předloni činily 477 milionů korun, uvedla společnost ve výroční zprávě.

Výrobu loni ovlivňovala pandemie koronaviru. Byly zavřené restaurace, jídelny, čímž se snížila výroba gastro produktů, naopak stoupl segment výrobků pro obchody s potravinami. Firma se potýkala s nedostatkem pracovníků, protože stoupala nemocnost. Společnost loni zaměstnávala v průměru 82 lidí. Cena mléka byla loni standardní, do léta klesala, potom začala stoupat. U cen smetany byly velké výkyvy během celého roku. Firma výrobky nezdražila, nicméně vyřadila z portfolia produkty, které se méně prodávaly. Mlékárna dodává na český trh, ale snaží se také prosadit na zahraničním trhu. Na Slovensku a v Polsku prodej stagnoval. Hlavním produktem mlékárny je pomazánkové máslo, v Chocni se vyrábí přes 40 let. Mlékárna v Liberci, která později zanikla, ho vyvinula v době tukové krize. Výrobek od roku 2014 nesmí mít v názvu slovo máslo, přejmenování nařídil Soudní dvůr EU, protože neobsahuje tolik tuku jako máslo. Firma výrobek pojmenovala na Choceňské pomazánkové. Mlékárna kromě toho vyrábí jogurty, tvarohy a pomazánky. Většinu akcií společnosti vlastní český Accom Holding. Menšinový podíl 15 procent patří Zemědělskému obchodnímu družstvu Zálší. V roce 2018 firma slavila 90. výročí existence.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down