Certifikaci nezávislých prodejen podpořil vicepremiér Karel Havlíček

Celkem šest nových prodejen získalo značku Tradiční český obchod – certifikováno na olomouckém kongresu Samoška. Ocenění obchodníci tentokrát obdrželi certifikát kvality z rukou vicepremiéra a ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka. Značkou Tradiční český obchod – certifikováno se tak aktuálně může pochlubit již 124 prodejen po celé republice. Informuje o tom tisková zpáva Asociace českého tradičního obchodu.

Řady certifikovaných prodejen se tentokrát rozrostly o prodejny z maloobchodních sítí Hruška, Brněnka a CBA a spotřebních družstev Jednota Hlinsko a Volyně. Asociace českého tradičního obchodu (AČTO), která značku udílí od roku 2017, chápe projekt certifikace jako jeden z nástrojů, jak lze podpořit české nezávislé prodejny. Že tyto snahy dávají smysl, dokládá i fakt, že se certifikaci českých prodejen rozhodlo nově podpořit také ministerstvo průmyslu a obchodu.
„Chceme pomoct malým obchodům na venkově. Aby se nevylidňoval,“ řekl v úvodu slavnostního udílení značky vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček. „Často jsou totiž i společenským místem, zejména pro seniory. Na venkově nefunguje klasický byznysový model, malé obchody se tam dají vnímat jako veřejná služba. Chtěli bychom tak vytvořit ucelený koncept podpory malých prodejen v obcích pod 500 obyvatel. Navazuje to na úspěšný model v krajích, jako je Pardubický, Královéhradecký či Vysočina. Budeme se snažit vytvořit nástroj pro malé koloniály, aby měli starostové obcí možnost je finančně podpořit. Peníze by šly od ministerstva i krajů a jednalo by se o zhruba 10–20 tisíc měsíčně na jeden koloniál. O dané věci jsme nedávno jednali s předsednictvem Asociace krajů a reakce byly velmi vstřícné a pozitivní,“ představil dále záměr ministerstva Karel Havlíček.
Značka Tradiční český obchod – certifikováno usnadňuje zákazníkům orientaci na českém trhu. Ukazuje, která česká nezávislá prodejna poskytuje kvalitní služby, sortiment, profesionální personál a české potraviny. Zákazníci tak mají v certifikovaných prodejnách jistotu, že nakoupí dobře, kvalitně a „po česku“. Obchodníkům naopak dává zpětnou vazbu, nabízí jim konkurenční výhodu a možnost vyzvednout vlastní úsilí.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down