Výstav českých pivovarů pro tuzemsko vzrostl o dvě procenta

Výstav českých pivovarů pro tuzemský trh se letos do konce srpna zvýšil o dvě procenta, exportní výstav o 16 procent, sdělili zástupci Českého svazu pivovarů a sladoven. Množství piva vypitého piva v hospodách a restauracích však i nadále klesá, naopak o čtvrtinu vzrostla obliba piva v plechovkách. Absolutní údaje svaz nezveřejnil.

Kategorie ležáků do konce srpna meziročně v ČR vzrostla o pět procent, spotřeba ležáků se začala zvyšovat před desetiletím. „Před sebou máme ještě jeden vrchol, a tím jsou Vánoce. Podle nás bude zájem o český ležák v těchto měsících růst,“ uvedla výkonná ředitelka svazu Martina Ferencová. Pivovary navařily meziročně stejné množství výčepních piv, o čtyři procenta se však snížil zájem o speciály, například kategorie porterů klesla o 28 procent.
Kromě nárůstu plechovek vzrostl meziročně o devět procent zájem o pivo v minisoudcích, které si konzumenti kupují například ke grilování. Stejný zůstal výstav piv v lahvích a v plastu. Výstav piva v lahvích a PET lahvích se meziročně nezměnil.
Nadále se snižuje spotřeba čepovaného piva ze sudů a tanků. Tento trend začal podle svazu kolem roku 2010, v době finanční krize, kdy byla navíc zvýšená spotřební daň na pivo. Letos meziročně výstav u sudů klesl o dvě procenta, u tanků o tři procenta.
Export rostl u piva v plechovkách o 47 procent, následně v plastu o 37 procent, v minisoudcích o 31 procent, ve skle o 11 procent, ale i u cisteren o devět procent a sudů o tři procenta.
Hlavní pivovarští výrobci letos na podzim zdražili nebo ještě zdraží. Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj již ceny zvýšil od října, kdy zdražil v průměru o 3,7 procenta, zejména u ležáků a prémiových piv. Pivovary Staropramen, druhý největší tuzemský výrobce piva, od listopadu zdraží točené pivo, tedy sudové a tankové, v průměru o 3,2 procenta.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *