Archiv pro štítek: řetězce

Filtr

Řetězce na Slovensku musejí propagovat slovenské potraviny

Obchodní řetězce na Slovensku musejí od začátku května pod hrozbou vysokých pokut zajistit, aby ve svých akčních letácích alespoň polovinu propagovaných zemědělských produktů a potravin tvořily výrobky ze Slovenska. Některé sítě využily nejednoznačného ustanovení zákona a slovenskému zboží vyhradily v letácích menší plochu nebo k jedné fotografii připsaly další produkty....

Kategorie: Evropská unie, Obchod, Potravinářství

Ministerstvo zemědělství zatím nechystá regulaci obchodních řetězců

Ministerstvo zemědělství zatím nechystá regulaci obchodních řetězců, uvedl úřad po jednání s obchodníky, potravináři a zemědělci. Dříve ministr v demisi Jiří Milek mluvil jako o zajímavých nápadech zavádění minimální marže na potraviny, byl nakloněn také minimálnímu zastoupení českých potravin na obchodních pultech. Podle aktuálního vyjádření by se měly všechny články...

Kategorie: Legislativa, Obchod, Potravinářství

Maloobchodní řetězec příští rok otevře v Česku dvanáct nových obchodů

Supermarkety Billa letos investovaly do rozšiřování sítě a modernizace prodejen v Česku téměř půl miliardy korun. Řetězec otevřel devět prodejen a deset prošlo modernizací. V příštím roce chce Billa otevřít 12 nových prodejen. Firma to uvedla v tiskové zprávě. Celkem se tak síť obchodů značky rozrostla na 220 prodejen. Poslední...

Kategorie: Obchod, Potravinářství

Řetězce platí za rohlíky dlouhodobě málo, říká šéf pekařů

Ceny, které dostávají pekaři od obchodních řetězců za rohlíky, jsou podle předsedy Svazu pekařů a cukrářů ČR Jaromíra Dřízala dlouhodobě podhodnocené. Shoduje se tak s Pavlem Filipem ze Svazu průmyslových mlýnů, podle kterého někteří pekaři dodávají do obchodů rohlíky i za 70 haléřů za kus, podle Dřízala za 90 haléřů....

Kategorie: Ceny, Gastronomie, Obchod, Potravinářství

Prodeje prémiových potravin a tvrdého alkoholu před svátky rostou

Před velikonočními svátky výrazně rostou prodeje dražších potravin a tvrdého alkoholu. Kromě surovin na přípravu velikonočních pokrmů se zvyšuje zájem o jehněčí maso, prémiové uzeniny či dražší čokolády, vyplývá z agenturní ankety mezi prodejci. Jen za jídlo je nejvíce Čechů (40 procent) ochotno utratit do 500 korun, ukázal průzkum společnosti...

Kategorie: Gastronomie, Obchod, Potravinářství

Země EU chtějí spravedlivá pravidla mezi zemědělci a řetězci

Spravedlivé a férové vztahy mezi zemědělci, potravináři a velkými nadnárodními obchodními řetězci by měla zajišťovat legislativa na celoevropské úrovni, míní český ministr zemědělství Marian Jurečka. Po jednání se svými resortními kolegy z EU v Bruselu novinářům řekl, že klíčové je zajistit, aby zemědělci nebyli v nevýhodné pozici a aby...

Kategorie: Ceny, Evropská unie, Legislativa, Obchod, Potravinářství

Tuzemský maloobchodní trh se dále koncentruje

Koncentrace tuzemského maloobchodního trhu dále pokračuje a přibližuje se situaci v západoevropských zemích. Spolu s tím se mění i přístup spotřebitelů. Ve srovnání s předchozími lety se loni zvýšil význam šíře sortimentu pro jejich výběr prodejny, a naopak mírně klesl počet těch, kteří uvádějí jako zásadní důvod nákupu slevy. Vyplývá...

Kategorie: Obchod, Potravinářství

Podle průzkumu řetězce diktují podmínky

Obchodní řetězce mají na českém maloobchodním trhu tak významné postavení, že mohou diktovat svým dodavatelům téměř jakékoli podmínky. Dodavatelé se jim převážně vždy podřídí, někdy i za cenu toho, že své zboží prodávají s minimálním nebo nulovým ziskem či ho dotují. Pro mnohé potravinářské firmy neexistuje jiná alternativa, než dodávat...

Kategorie: Ceny, Obchod, Potravinářství