Archiv pro štítek: průzkum

Filtr

Obchod s potravinami prochází proměnou

Obchod s potravinami v České republice prochází velkou proměnou, která je téměř srovnatelná s příchodem hypermarketů ve druhé polovině 90. let. Zatímco donedávna bylo pro řetězce hlavním zdrojem růstu otevírání nových prodejen, dnes zbývá obchodníkům jediná cesta - získat zákazníka kvalitnějším zbožím, které se dá prodat za vyšší cenu. Slevové...

Kategorie: Obchod, Potravinářství

Průzkum: Vzdělání významně ovlivňuje vztah k životnímu prostředí

Vzdělání lidí významně ovlivňuje jejich vztah k životnímu prostředí. Vzdělaní lidé častěji třídí odpad, kupují biopotraviny i ekologicky šetrné výrobky. Vyplývá to z průzkumu o vztahu české společnosti k životnímu prostředí, který dnes vydalo Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu Akademie věd ČR.

Kategorie: Ekologie, Výzkum, Vzdělávání

Od nákupu přes internet odrazuje cena za dopravu

V některém z on-line supermarketů někdy nakoupilo 19 procent Čechů. Dvě procenta českých zákazníků kupují potraviny přes internet pravidelně. Ve velkých městech tak činí alespoň občas pětina lidí. Od nákupu potravin on-line lidi nejvíce odrazuje cena za dopravu, největší výhodu spatřují v pohodlí. Vyplývá to z průzkumu KPMG Nákupní zvyklosti...

Kategorie: Obchod, Potravinářství

Podíl slovenských potravin na pultech obchodů na Slovensku klesl na 39 procent

Zatímco ještě v roce 2011 podíl slovenských potravin na pultech obchodů na Slovensku dosahoval 50 procent, letos v březnu to podle průzkumu agentury GfK bylo pouze 39 procent. Naopak podíl privátních značek v nabídce řetězců stoupl. Upozornila na to dnes Potravinářská komora Slovenska (PKS), podle které zmiňovaný vývoj nedokázaly zvrátit...

Kategorie: Dovoz a vývoz, Obchod, Potravinářství, Zahraničí

Roste zájem o polotmavá piva

Loni si Češi v obchodech koupili skoro 66 tisíc hektolitrů polotmavého nebo řezaného piva v lahvích. To je dvojnásobek proti předloňským nákupům. Ukazují to údaje společnosti Nielsen zabývající se maloobchodním trhem. Přes nárůst činily prodeje těchto nápojů jen necelé procento z pivního trhu. Další růst se dá čekat letos, řezané...

Kategorie: Pivovarnictví

Spotřebitelé vypijí více piva

Čeští pivaři letos pijí více piva než loni. Podle průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu Akademie věd ČR (CVVM) u mužů meziročně stoupla spotřeba o půl velkého piva (0,25 l) na 8,3 piva týdně, u žen o decilitr na 2,5 velkého piva. Do průzkumu se v září zapojilo...

Kategorie: Pivovarnictví

Stáčená vína kupují asi dvě třetiny lidí

Stáčená vína alespoň někdy nakupují v Česku zhruba dvě třetiny lidí. Sudové víno volí zejména pro jeho přijatelnou cenu a dobrou dostupnost plynoucí z vysokého množství provozoven. Většina spotřebitelů ale schvaluje, aby stát posílil kontrolu prodejen. Vyplývá to z průzkumu, který si nechal zpracovat Vinařský fond. ...

Kategorie: Obchod, Vinařství

Loňský rok byl pro houbaře podprůměrný

Loňský rok byl pro české houbaře lehce podprůměrný. Každá domácnost nasbírala v průměru 5,99 kilogramu hub, za posledních 20 let to však bylo 6,15 kilogramu. Proti předloňsku se množství nasbíraných hub loni snížilo téměř o dva kilogramy. Vyplývá to z šetření agentury STEM/MARK, kterého se koncem loňského roku účastnilo 1035...

Kategorie: Nezařazené