Archiv pro štítek: průzkum

Filtr

Češi pijí víno častěji než dřív a nelitují peněz za kvalitu

Češi pijí víno častěji než v minulosti a jsou ochotni připlatit si za kvalitní víno. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu spotřebitelského chování, který si nechal zpracovat Vinařský fond. Průzkum také potvrdil jasnou preferenci moravských a českých vín. Spotřebitelé tuzemským vínům dávají přednost kvůli lepší chuti a kvalitě. Mezi konzumenty také...

Kategorie: Gastronomie, Obchod, Potravinářství, Statistika, Vinařství

Češi nejraději pijí caffé latte

Češi mají nejraději caffé latte, kupuje si jej 41 procent lidí. Capuccino pije 38 procent populace. Espresso, které bylo loni nejoblíbenější, se propadlo na třetí pozici, upřednostňuje jej třetina lidí. Ukazuje to aktuální průzkum agentury STEM/MARK, ve kterém odpovídalo 1025 respondentů. ...

Kategorie: Potravinářství

Čtyři pětiny populace se neptají na původ jídla v restauracích

Téměř dvě třetiny Čechů považují za důležité, zda jsou kupované potraviny původem z České republiky. Čtyři pětiny populace se však neptají na původ jídla v restauracích. Vyplývá to ze zářijového průzkumu agentury Ipsos, který zveřejnila Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Podle předsedy asociace Karla Havlíčka se tak...

Kategorie: Gastronomie, Obchod, Potravinářství

Problematika genetické modifikace Čechy moc nezajímá

Problematika geneticky modifikovaných potravin Čechy příliš nezajímá, zájem o ni jeví pětina lidí. Podle 78 procent občanů by ale potraviny, které obsahují geneticky upravené složky, měly mít tuto informaci na etiketě. Přitom zhruba stejné množství občanů při nákupu potravin údaje o genetické úpravě nekontroluje nikdy nebo jen zřídka. Podstatně více...

Kategorie: Potravinářství, Rostlinná výroba

Maloobchodní řetězce podle průzkumu zneužívají své postavení

Maloobchodní řetězce podle 79 procent jejich dodavatelů zneužívají své dominantní postavení na trhu. Vyplývá to z průzkumu, který si nechalo zpracovat ministerstvo zemědělství a jehož výsledky představilo na dnešní tiskové konferenci. Z pohledu férového a oboustranně vyváženého přístupu vůči dodavatelům nejlépe vyšly řetězce Coop, Globus a Billa, naopak nejhůře dopadl...

Kategorie: Obchod, Potravinářství

Obchod s potravinami prochází proměnou

Obchod s potravinami v České republice prochází velkou proměnou, která je téměř srovnatelná s příchodem hypermarketů ve druhé polovině 90. let. Zatímco donedávna bylo pro řetězce hlavním zdrojem růstu otevírání nových prodejen, dnes zbývá obchodníkům jediná cesta - získat zákazníka kvalitnějším zbožím, které se dá prodat za vyšší cenu. Slevové...

Kategorie: Obchod, Potravinářství

Průzkum: Vzdělání významně ovlivňuje vztah k životnímu prostředí

Vzdělání lidí významně ovlivňuje jejich vztah k životnímu prostředí. Vzdělaní lidé častěji třídí odpad, kupují biopotraviny i ekologicky šetrné výrobky. Vyplývá to z průzkumu o vztahu české společnosti k životnímu prostředí, který dnes vydalo Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu Akademie věd ČR.

Kategorie: Ekologie, Výzkum, Vzdělávání