Archiv pro štítek: obchodní řetězce

Filtr

Obchodní řetězce v Rusku zmrazují ceny, na Ukrajině se prý reguluje prodej základních potravin

Válka na východě Ukrajiny, sankce, devalvace a zdražování se čím dál více dotýkají i nákupů běžných Ukrajinců a Rusů. Kyjevské obchody podle agentury UNN prý začínají regulovat prodej základních potravin, v Rusku se největší řetězce domluvily, že zmrazí ceny sociálně důležitých potravin, které poslední dobou rychle zdražovaly.

Kategorie: Ceny, Potravinářství

Hypermarkety u spotřebitelů stále vedou

Podle výsledků nejnovější studie společnosti Incoma GfK je pro téměř polovinu domácností v České republice hlavním nákupním místem hypermarket, přičemž mezi hypermarkety je podle výzkumu nejoblíbenějším Kaufland. Jako své hlavní nákupní místo ho uvádí 23 procent domácností, což je o tři procenta více než v loňském roce.

Kategorie: Obchod

Privátní značky v České republice stagnují

Prodeje privátních značek jednotlivých obchodních řetězců v české maloobchodní síti představují 18 procent celkových tržeb rychloobrátkového zboží, tedy potravin a drogerie, což je výrazně méně než v západoevropských zemích. A to i přesto, že se vnímání jejich kvality spotřebiteli zlepšuje a ekonomické podmínky nahrávají posilování jejich tržního podílu. Vyplývá to...

Kategorie: Obchod, Statistika, Výzkum

Rostoucí ceny obilí způsobí zdražení mouky a pekárenských výrobků

Ceny potravinářské pšenice navzdory loňské vysoké úrodě stoupají. Největší obchodníci s obilím v Česku prodávají od ledna tunu za 4800 Kč a v únoru podle odhadů cena vzroste na 5000 Kč. Růst cen obilí způsobí zdražení mouky a následně pekárenských výrobků. Uvedl to předseda Společenstva mlynářů a pekařů v ČR...

Kategorie: Ceny, Potravinářství, Rostlinná výroba

Pravidla by se měla změnit

Pravidla pro zveřejňování pěti zemí, z nichž odebírají obchodní řetězce nejvíce potravin, by se podle potravinářů měla změnit. Tabulky u vchodu do prodejen podle od začátku roku platné novely zákona o potravinách totiž nezobrazují skutečný původ sortimentu, ale podíly jednotlivých dodavatelů podle sídla v daném státě. Na tiskové konferenci to...

Kategorie: Legislativa, Obchod, Potravinářství

Češi dávají přednost svatomartinskému vínu před beaujolais

Zájem Čechů o mladé francouzské víno beaujolais v posledních letech upadá. Dávají přednost domácímu svatomartinskému, kterého se každoročně prodá mnohonásobně více než francouzského vína z odrůdy Gamay. Jako každý třetí čtvrtek v listopadu se i dnes po celém světě včetně České republiky otevírají sudy s lahvemi beaujolais nouveau z oblasti...

Kategorie: Vinařství

Nakupovat jinde (komentář)

Maloobchodní řetězce bohatnou. Rozdíl mezi cenou, kterou zaplatí dodavatelům a cenou, za niž zboží prodávají, neustále roste, takže spotřebitelé platí víc, než by museli. Tak lze stručně shrnout informace, s nimiž přišla minulý týden potravinářská komora. Řetězce nechávají údaje, jimiž komora dokládá svoje závěry, většinou bez komentáře, případně je podobně...

Kategorie: Ceny, Obchod, Potravinářství

Na podporu českých potravin by měl stát vydávat víc peněz

Podpora českých potravin ze strany státu je nedostatečná, špatně organizovaná a mělo by na ni jít víc prostředků. Rozdělování dotací, například na značku Klasa, by také mělo být postaveno na reálném základu, aby peníze šly skutečně na podporu tuzemských produktů. Vztahy mezi obchodníky, zpracovateli, zemědělci a prvovýrobou v Česku jsou...

Kategorie: Obchod, Potravinářství