Spotřeba kávy dlouhodobě roste

Velikost trhu s kávou dosahuje v ČR až 30 miliard korun, dlouhodobě spotřeba roste. Odhadl to marketingový manažer Nescafé Jan Doležel. Podle něj je jenom maloobchodní trh o hodnotě šesti až sedmi miliard korun. V segmentu hotelů a restaurací, kde je cena za šálek řádově desetkrát až 40krát vyšší než při běžné spotřebě, je pak trh v cenové hodnotě třikrát až čtyřikrát větší. Spotřeba kávy pak podle něj dlouhodobě roste, ale pomalu. Podle marketingové ředitelky společnosti Segafredo Zanetti ČR Petry Knapové, mají domácnosti stále více doma kávovary.

„Dlouhodobě spotřeba kávy roste, i když velmi pomalu. Češi nejsou kávovým národem a na hlavu nevypijeme ani 1,5 šálku denně,“ uvádí Doležel. Podle údajů Českého statistického úřadu spotřebovali Češi v průměru předloni dva kilogramy kávy na hlavu, o 6,8 procenta meziročně více. Podle Doležela převýšila již rozpustná káva v součtu vypitých hrnků mletou nebo zrnkovou kávu. Cereální nápoje, jako například caro, pak podle něj v posledních desítkách let nehrály na českém trhu důležitou roli, na trhu kávě pak prakticky nekonkurují a nejsou podle něj brány spotřebiteli jako „náhražky kávy“. „Vyhledávají je například těhotné či kojící matky. Ani cena není primárním důvodem, proč by někdo přecházel z kávy na ‚náhražku‘,“ dodal. Češi pak podle něj začínají kupovat dražší kávu. „Za růstem tohoto segmentu stojí především kvalitní káva v kapslích, mletá káva určená pro automatické kávovary ale i prémiové rozpustné kávy,“ dodal.*

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *