Roste tuzemská spotřeba sektů, trend by měl pokračovat

V tuzemsku se loni prodalo podle údajů Celní správy ČR 19,3 milionu lahví domácích šumivých vín, meziročně šlo o šestiprocentní nárůst. Prodeje českých sektů tak rostly již čtvrtým rokem za sebou. Mezi lety 2014 a 2017 se zvýšily prodeje o 24 procent. Letos by měl trend podle dosavadních údajů celníků pokračovat, do konce dubna se zvýšily prodeje meziročně o 14 procent. Podle ředitele Bohemia Sektu Ondřeje Beránka mají Češi stále nejradši tzv. demi sec. Firma podle něj má dlouhodobě dvoutřetinový podíl českého trhu.

„Zvyšující se zájem Čechů o šumivá vína vidíme i na našich prodejích, které rostou v podstatě stejně jako celý trh,“ uvedl Beránek. Tomu odpovídají i loňské prodeje firmy, loni skupina prodala celkem téměř 29 milionů lahví sektů, šumivých nápojů a tichých vín. V prodeji sektů a šumivých nápojů byl rok 2017 pro firmu nejúspěšnější za více než 70 let, co se ve Starém Plzenci sekty vyrábějí. Na tuzemském trhu se prodalo přes 16 milionů lahví, což přestavovalo meziroční nárůst o šest procent. Firma tím překonala i svůj dosavadní prodejní rekord sektů a šumivých nápojů z roku 1999, kdy lidé slavili příchod milénia.

Sekt je podle firmy barometrem spotřebitelské nálady – pokud se cítí spokojení a v bezpečí, roste jeho spotřeba. Naopak v nedostatku se ho pije méně. Podle společnosti průměrně vypije každý Čech 1,8 lahve šumivého vína o objemu 0,75 litru ročně.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *