Pro zlepšení podmínek hospodářských zvířat

Ministerstvo zemědělství letos přerozdělí na zlepšení podmínek v chovech hospodářských zvířat 1,6 miliardy korun, podobně jako loni. Uvedl to dnes na tiskové konferenci v Praze ministr zemědělství Miroslav Toman. Zároveň podpořil aktivitu obchodního řetězce Penny Market, který pro produkty své privátní značky Dobré maso zavádí logo „Správné životní podmínky - animal welfare“.

Ministr Toman sdělil, že zlepšování životních podmínek hospodářských zvířat je velice důležité. „V rámci národních i evropských dotací se snažíme chovatele motivovat k dodržování nadstandardů v chovu hospodářských zvířat. Pokud některý z obchodníků, jako nyní Penny Market, přijde s tím, že bude preferovat odběr masa z chovů, které nadstandardně splňují podmínky pro pohodu zvířat, tak to jako ministr zemědělství samozřejmě vítám. Navíc se tím podporují tuzemští chovatelé, což je plně v souladu s dlouhodobou filozofií Ministerstva zemědělství,“ prohlásil. Tři ze sedmi dodavatelů vepřového a hovězího masa pro řetězec se dobrovolně zavázali dodržovat nadstandardní podmínky v chovech porážených zvířat. Podle nich by zvířata měla mít větší plochu ve stájích, mláďata by měla být krmená převážně mateřským mlékem a doba přepravy na jatky by se měla zkrátit o čtvrtinu na šest hodin. Pokud diskont zjistí porušení podmínek, které sepsal do příručky, nebude dodavatelům ukládat sankce, ale logo odebere, uvedli zástupci řetězce. „Penny Market je sice diskontem a v diskontu se samozřejmě počítá cena. Ale jsme přesvědčeni o tom, že v budoucnu bude stále více zákazníků ochotno zaplatit za dobrou kvalitu,“ řekl generální ředitel řetězce Jens Krieger. Zda bude maso z více přátelských chovů pro zvířata i dražší pro zákazníky, zástupci společnosti neuvedli. K iniciativě Penny Marketu se přihlásily dodavatelské firmy Uzeniny Příbram, Maso uzeniny Polička a Skaličan. Do budoucna chce řetězec tyto aktivity rozšířit i na drůbež.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *