Podle tří čtvrtin Čechů by plastové lahve měly být zálohované

Téměř tři čtvrtiny Čechů si myslí, že plastové lahve by měly být zálohované. Šest z deseti Čechů by při nákupu upřednostnilo potravinu bez obalu, vlastní obaly si do obchodu alespoň občas nosí čtvrtina respondentů. Plastové lahve třídí téměř 90 procent lidí. Vyplývá to z průzkumu společnosti KPMG o nákupních zvyklostech v ČR. Jeden z čelních výrobců nápojů Karlovarské minerální vody (KMV) se problémem od ledna zabývá, při zálohování by se podle firmy z jednorázových plastů staly výrobky s mnohonásobným použitím.

Více než polovina respondentů při nákupu nápojů ve skle přihlíží k tomu, zda je lahev vratná. Zatímco v obchodech většina Čechů o obalech přemýšlí, mimo obchody jen pětina lidí vůbec nekupuje do jednorázových kelímků kávu, čaj, pivo či limonády. „Nejnižší podíl nákupu jednorázových kelímků je ve věkové skupině 55 až 64 let, zde se jedná o sedm z deseti dotázaných,“ uvádí tisková zpráva KPMG. Nejčastěji z nich Češi pijí na venkovních akcích a festivalech. „Jde o skutečný problém, který je potřeba řešit. Za předpokladu plného zavedení zálohového systému přestane být PET lahev ‚jednorázovým plastem‘ a stane se výrobkem s mnohonásobným použitím. Zvýší se tak nejen míra sběru, ale také získáme dostatečně kvalitní surovinu pro výrobu recyklovaného PET, díky němuž dokážeme snížit množství nového PET uváděného do oběhu,“ uvedl generální ředitel KMV Alessandro Pasquale. Balenou neperlivou vodu v PET lahvích alespoň někdy kupuje 70 procent respondentů, přestože drtivá většina má v domácnosti k dispozici pitnou vodu. Častěji ji kupují lidé na venkově a mladší, rozdíly podle věkových kategorií či místa bydliště ale nejsou výrazné.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *