Pivovar Samson zvýšil tržby i výstav

Pivovar Samson z Českých Budějovic loni meziročně mírně zvýšil výstav z 88 000 na 88 300 hektolitrů. Tržby oproti roku 2017 zvýšil o deset procent. Loni vyvezl pivovar 58 procent produkce. Uvedla to mediální zástupkyně pivovaru Marcela Vylitová. V roce 2017 byly tržby 89,1 milionu korun. Zisk za loňský ani předloňský rok pivovar nezveřejnil, neuvádí ho ani ve veřejných zdrojích. Roční kapacita pivovaru je 450 000 hektolitrů.

Pivovaru stouply loni prodeje zejména sudového piva. „Jde o významný ukazatel kvality piva. Nárůst zde dosáhl devět procent,“ uvedl ředitel pivovaru Samson Daniel Dřevikovský. Další zvýšení prodeje sudového piva plánuje i letos. Výstav komentoval ředitel slovy, že počáteční dobrý rozjezd zpomalilo velmi horké léto, kdy lidé obecně pijí méně alkoholu.
Skupina AB InBev investovala do pivovaru Samson od roku 2014 zhruba 400 milionů korun. Investice budou pokračovat. „Klíčové budou investice do zvýšení kvality výroby v řádech vyšších milionů korun,“ uvedl ředitel. Pivovar zmodernizuje části sudové KEG linky, chystá i nové pivní etikety.
Samson vyváží do 20 zemí. Loni se mu nejvíc dařilo v Rakousku, nárůst zaznamenal i v Austrálii. Většinu exportu tvoří exportní ležák 1795.
Pro letošek uvařil nový sládek Radim Lavička speciál, první za posledních 16 let. Inspiroval se pivem, které Samson vařil koncem 19. století. Je to typ Bock, jantarové barvy, má 6,1 procenta alkoholu.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *