Odborník: Boom minipivovarů pomáhá i prodejcům lahví

Rozvoj minipivovarů, jejichž počet v posledních letech roste, pomáhá i prodejcům lahví. Minipivovary v posledních letech hledají atypické formy skleněných lahví. Do módy se znovu dostávají i ty s pákovým uzávěrem a porcelánovým vrškem. Na potravinářském veletrhu Salima to řekl Radovan Růžička ze společnosti Bricol - M z Valtic na Břeclavsku.

Bricol – M prodává skleněné lahve v malém i velkém. Odběratelům nasmlouvá ve sklárnách kusovou výrobu i celé kamiony lahví. Ročně jich firma prodá miliony. Podle Růžičky se vrací do módy i skleněné lahve o objemu 0,75 litru stejně jako půllitrové s porcelánovým vrškem. Podobné typy pivovary používaly od konce 19. století. „Minipivovary mají specifické podmínky výroby, je tam lidštější přístup sládka, který si s pivem dokáže vyhrát,“ míní Růžička. Podobné typy lahví už před deseti lety používal minipivovar ve Vrchlabí, větší zájem o ně souvisí i s tím, že je ve velkém používá Rodinný pivovar Bernard. „Navazuje to na historické tradice. Velké pivovary to ale nekupují od nás, ale rovnou ze skláren,“ uvedl Růžička. I tak však firmě z Valtic roste obrat. Loni jej měla kolem 85 milionů korun. Letos očekává, že bude o osm procent vyšší. Dodává lahve desítkám minipivovarů. Těch je nyní už přes 300 a jejich oborový svaz předpokládá, že se časem jejich počet ještě zdvojnásobí.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *