Neobvyklá kampaň na podporu piva

Neobvyklá kampaň, která se od začátku týdne šíří médii a má podpořit prodej piva Gambrinus Plzeňského Prazdroje, si vyžádá téměř deset milionů korun. Pokles prodeje této značky byl v minulých letech rychlejší než pokles celého pivního trhu, přiznal pivovar. V květnu proto spustil utajenou akci a v deseti vybraných restauracích nabízel dříve odmítané pivo pod značkou fiktivního minipivovaru Patron z Čepic na Klatovsku.

Dokument z akce nyní vysílají dvě komerční televize, dnes kampaň pokračuje celostránkovými inzeráty v celorepublikových denících. Podle odborníka z reklamy je Prazdroj velký inzerent v tištěných i elektronických médiích, který vzhledem k celoročním nákupům reklamy dosáhl velkých slev.
Značka Gambrinus byla negativně vnímána v posledních osmi letech. Prazdroj proto v květnu nabízel v Praze a v Plzni v deseti vybraných restauracích, kde byla značka dříve odmítána, a na dvou festivalech pivo pod smyšlenou značkou. O akci nevěděli pivaři ani hostinští. Tisíce lidí tak vypily sto hektolitrů piva Patron, které ve skutečnosti bylo nepasterizovanou desítkou a nefiltrovanou jedenáctkou ze standardních várek Gambrinusu. Podle Tomáše Mráze, který má v Prazdroji na starosti hospody a restaurace, se pivo setkalo s příznivými reakcemi pivařů i hospodských a pivovar měl opakované objednávky.
Gambrinus je podle odhadu Českého svazu pivovarů a sladoven nejprodávanější českou značkou piva, údaje o prodejích jednotlivých značek ale nikdo v republice oficiálně neeviduje. Z průzkumu však vyplývá, že značka je oproti ostatním na českém pivním trhu vnímána nejčastěji negativně. Pivovaru se už podařilo zastavit dlouhodobý pokles jejího prodeje. Je to dáno hlavně zavedením nepasterizované čepované „desítky“. Loňský růst prodeje v restauracích by měl podle Mráze pokračovat i letos. Prazdroj dal loni do hospod a restaurací přes 50 milionů korun, což bylo výrazně více než dříve, a v dalších letech budou tato čísla ještě vyšší. „Receptura (Gambrinusu) se za posledních 25 let změnila jen minimálně,“ řekl sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek. Gambrinus má od roku 2008 chráněné zeměpisné označení České pivo, dlouhodobě se vyrábí jen z plzeňské vody, českého sladu a žateckého chmele odrůdy Sádek. Pivo Gambrinus má dnes zhruba 17procentní podíl na českém pivním trhu, v desetistupňových čepovaných pivech bude mít až 50 procent. Podíl sudového a lahvového Gambrinusu je půl na půl. Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině přes deset milionů hektolitrů piva, meziročně o 4,5 procenta více. V ČR posílil o čtyři procenta.*

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *