Internetový prodej je šancí i pro malé producenty

Internetový prodejce Rohlík.cz, který začal tento měsíc prodávat potraviny i podle receptů na jednotlivá jídla, je schopen k zákazníkovi dodat maximálně čerstvou zeleninu jen několik hodin po sklizni, a také čerstvé maso a další živočišné produkty, a to i od malých prvovýrobců a producentů s menším objemem nabídky. Jak uvedl na tiskové konferenci zakladatel portálu Tomáš Čupr tuto flexibilitu umožňuje u internetového prodeje velmi kráká cesta ke spotřebiteli.

V případě objednávek po internetu totiž podle Čupra odpadají mezičlánky obvyklé u supermarketů, jako jsou centrální sklady, kde zboží nějakou dobu leží, a teprve následně se distribuuje na jednotlivé pobočky, kde si je teprve mohou zákazníci koupit.

„Jsme schopni dosáhnout toho, že zelenina od tuzemských producentů je v našem skladu do šesti hodin od sklizně a během dalších dvou hodin je může mít zákazník doma jde tedy o opravdovou čerstvost,“ řekl Čupr s tím, že jeho firma umí přijmout do prodeje například i dvě poražené krávy od konkrétního malého chovatele. Což podle něj supermarket nemůže nikdy udělat, protože potřebuje mít sortiment na všech svých pobočkách více méně stejný, takže s takto malým prvovýrobcem spolupracovat nebude.

Čupr zmínil i investiční podporu malých producentů. „Podporujeme menší prvovýrobce a producenty také investičně. Bohužel v Čechách tak úplně nefunguje ekosystém farmářské podpory. Nyní například pomáháme farmám Struhy a Kojetín, aby zvýšily produkci mléka,“ řekl.

Novinkou letošního března je prodej surovin přímo na konkrétní recept. Společnost proto oslovila šéfkuchaře Romana Vaňka, který pro ni vytvořil zatím zhruba 60 návodů. Nabídku však chce rozšiřovat, v letošním roce by receptů již mělo být kolem dvou set.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *