Farmářské prodejny Náš grunt zdvojnásobily tržby

Síť farmářských prodejen Náš grunt loni téměř zdvojnásobila své tržby na 90,5 milionu korun. Firma v roce 2013 otevřela osm nových prodejen. V současnosti jich tak má 27 a působí již v 11 krajích České republiky. Informovala o tom mluvčí firmy Martina Bauerová. V letošním roce se síť obchodů chce rozšířit i do zbývajících tří krajů a otevřít 15 dalších provozoven.

„V následujících dvou měsících plánujeme otevření již druhé prodejny v Brně a zlomový bude pro Náš grunt měsíc duben,“ uvedla Bauerová. V dubnu má být otevřena první prodejna v severních Čechách, konkrétně v Liberci. „Prodejna bude v centru města a my věříme, že budou následovat i další prodejny v tomto regionu,“ podotkla Bauerová.
S rozšiřováním sítě souvisí také výrazný růst tržeb. „Prodejny Našeho gruntu navštívilo loni více než 600 000 zákazníků, kteří utratili 90,5 milionu korun,“ uvedl spolumajitel společnosti Jiří Málek. Předloňské tržby Našeho gruntu činily 47 milionů korun.
V jednání je i v minulosti již avizovaný vstup na slovenský trh. Majitelé vybírají vhodné lokality, dodavatele a zájemce o franšízu. Právě kvůli případnému podnikání na Slovensku, ale také expanzi na Moravě a ve Slezsku se společnost přejmenovala z původního názvu Český grunt. Firma se letos chce zaměřit také na podporu prodeje, marketing a vzdělávání veřejnosti. Pro tento účel má připraveno více než dva miliony korun.
Podle výsledků aktuální studie Incoma Shopping Triggers navštívilo farmářský trh, prodejnu nebo běžnou tržnici aspoň jednou za poslední půlrok přibližně 20 procent českých spotřebitelů kupujících potraviny. Lidé tam kupují především ovoce a zeleninu, čerstvé nebalené uzeniny a sýry. Část zákazníků, která u farmářů nakupuje, zde nechává jen malou část svých celkových výdajů za potraviny, v průměru okolo pěti procent.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *