Edukační kampaň přinesla výsledky

Za loňský rok se zvýšila útrata zákazníků za potraviny značky Klasa o 9,2 miliardy korun. Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) to přičítá dvouleté edukační kampani na podporu kvalitních potravin, za kterou loni dal 146,4 milionu korun. Podle něj se tak každá investovaná koruna vrátila téměř 63krát. Uvedli to na nedávné tiskové konferenci v Praze zástupci fondu a agentury GfK.

Podle šetření Českého statistického úřadu loni vzrostl trh s rychloobrátkovým zbožím o 23 miliard korun na 466 miliard. Z toho byl podle GfK rozdíl ve změně zboží v zákaznických koších, kdy spotřebitelé měnili levnější výrobky za dražší pod značkou Klasa za 5,7 miliardy korun. Prodeje značek Klasy rostl podle něj o 4,8 procentního bodu rychleji než zbytek trhu. Řetězce také dávaly na kvalitní výrobky menší slevy, což podle ředitele výzkumu pro retail GfK Zdeňka Skály navýšilo objem financí loni o další 3,5 miliardy korun, což dohromady dává právě 9,2 miliardy korun. Tento výsledek se začíná projevovat i v praxi. Obchodní řetězce si začínají uvědomovat význam kvalitních produktů a českých značek v rámci jejich boje o dosažení maximálního tržního podílu v ČR. To dokazují také čísla výzkumné agentury GfK, z nichž vyplývá, že zatímco celý trh potravin rostl v uplynulém roce rychlostí pěti procent, trh kvalitních potravin (prezentovaný výrobky značky KLASA) rostl rychlostí 9,8 procenta. Skála uvedl, že státní podpora dává obchodníkům možnost se vymanit ze slevové spirály. Fond se snažil podporovat značku hlavně přímo v obchodních řetězcích, například pomocí informačních tabulí před obchodem, mezi regály i cenovkami u vybraného zboží, ale také v informačních materiálech řetězců.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *