České pivovary skupiny Heineken loni meziročně vyrobily o zhruba 100 000 hektolitrů piva a dalších nápojů, výroba vzrostla na 2,4 milionu hektolitrů. Informovala o tom společnost v tiskové zprávě. Do skupiny patří na českém trhu tři pivovary – Krušovice, Velké Březno a Starobrno. Společnost je v objemu výroby na českém trhu třetí za skupinou Plzeňského Prazdroje a Pivovary Staropramen. Firmě se zvýšil export do zahraničí o více než sedm milionů lahví piva.
Generální ředitel Heinekenu ČR Nikolay Mladenov uvedl, že se jim opět podařilo navýšit tržní podíl na domácím trhu, kde rostly objemy prodejů většiny strategických značek. Byli také úspěšní v exportu a potěšitelný je růst mezinárodní značky Krušovice. Celosvětový export Krušovic tak loni meziročně vzrostl o 22 procent, absolutní údaje firma neuvedla. Krušovice jsou od roku 2016 v osmici světových největších mezinárodních značek skupiny. Krušovice se vyváží do Evropy, Asie i Ameriky.
Mezinárodní portfolio skupiny pod značkami Heineken, Desperado, Zlatý bažant a pak ciderů rostlo podle firmy v desítkách procent.
Jenom pivovar Starobrno loni uvařil rekordních 1,25 milionu hektolitrů piva. Je to nejvyšší výstav za více než 140 let existence pivovaru, řekl již dříve ředitel a vrchní sládek pivovaru Ondřej Koucký. Pivovar se blíží své maximální kapacitě, která je nyní 1,5 milionu hektolitrů.
Loni společnost do všech tří pivovarů investovala skoro 100 milionů korun, skoro pět milionů korun dala firma na obměnu strojních zařízení ve Velkém Březně. Necelých devět milionů do nových přetlačných tanků v Pivovaru Starobrno, kde zahájila práce na renovaci chladicího systému za zhruba 40 milionů korun. V Krušovicích rekonstruovala úpravnu vody za necelých 26 milionů korun. Další a zároveň největší investicí loňského roku bylo dokončení stavby distribučního centra přímo v areálu pivovaru Velké Březno, které vyšlo na téměř 50 milionů korun, dodala společnost.*