Bohemia Sekt letos předpokládá vyšší prodej sektů a tichých vín

O jednotky procent vyšší prodej sektů a vína než v loňském roce plánuje letos skupina Bohemia Sekt. Největší tuzemský vinařský podnik posílil za deset měsíců u sektů o tři procenta, u tichých vín o deset procent. Vyšší zájem je o prémiové výrobky. Zejména u sektů ale rozhodne o letošním skóre až poslední měsíc v roce, kdy firma prodá zhruba třetinu ročního objemu. Uvedl to ředitel společnosti Ondřej Beránek.

Podle Beránka by se letošní sezóna měla vydařit, protože zatím indikátory, jako jsou maloobchodní tržby a nálada obyvatelstva, vypadají dobře. Podle současného vývoje by měl být trh sektů v ČR mírně vyšší než loni. Růst očekává skupina i v tichých vínech. Firma letos opět prodává více jakostních odrůdových a přívlastkových vín značek Habánské sklepy, Víno Mikulov a Chateau Bzenec. Letos šumivá ani tichá vína nezdražovala.
Také letošní Svatomartinské dokazuje, že zájem o víno stále je, uvedl Beránek. Společnost letos dodala na trh 170 000 lahví Svatomartinských vín, což je meziročně o pět procent více.
Maloobchodní trh sektů meziročně mírně roste, ale velmi důležitých je posledních čtrnáct dní v prosinci, kdy se prodají tři až čtyři miliony lahví sektů z devíti milionů, které se prodávají za celý rok, uvedl Beránek. Také tichých vín se prodá v prosinci více, i když ne o tolik jako u sektů. Ve spanilé jízdě pokračuje Víno Mikulov Motýl, jako skokan loňského roku. Velmi dobře funguje také značka Habánské sklepy, která v letošním roce slaví 400 let, řekl Beránek.
Vinou nižší úrody moravských hroznů, zhruba o 30 procent proti dlouhodobému průměru, chybí skupině surovina a nemůže tak plně uspokojit poptávku po některých odrůdách. Letos zpracovala téměř osm milionů kilogramů, o trochu méně než loni. Firma chce především uspokojit především české zákazníky a na export se snaží směřovat s produkty, u nichž nejsou surovinová omezení.
Bohemia Sekt loni prodal v ČR necelých devět milionu lahví tichých vín, meziročně o tři procenta více. Prodej sektů a šumivých nápojů a perlivých vín stoupl o jedno procento na 11,5 milionu lahví.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *